titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

zaterdag 24 juli 2010

De rug van Maman Verte...

...heeft het begeven. Niet zo verbazingwekkend....3 kindjes op minder dan 4 jaar tijd eisen hun tol.
Wegens borstvoeding zijn bepaalde medicijnen uitgesloten. Dus proberen we de overbelaste spieren wat te laten recupereren met rust, warmte, Traumeelzalf en Traumeelpilletjes.
Traumeel is een homeopathisch middel voor pijn door kneuzing, verrekking of verstuiking, bij spierpijn door overbelasting..... Het heeft me al eens goed geholpen tijdens de zwangerschap ( overbelaste pees aan de enkel).
En nu ook weer : na 3 dagen is de pijn bijna weg.
Maar voorkomen is beter dan genezen. En dus oefen ik mijn "natuurlijk korset": de buikspieren. Rechte rug, schouders achteruit, bekken lichtjes naar voor kantelen, bekkenbodem aanspannen ( en automatisch span je dan ook je onderste buikspieren aan). Dit is de beste manier om je buik terug in de plooi te krijgen, en je rugspieren de nodige rust te gunnen. Als ik de baby til, span ik ook altijd eerst de bekkenbodemspieren en de buikspieren aan.
Op deze manier doe je ook constant buikspieroefeningen.
En geloof me, op deze manier lopen klinkt en voelt veel onnatuurlijker dan dat het eruit ziet.
noot : vraag altijd eerst advies aan je arts voordat je medicijnen neemt, zelfs als het homeopathische medicijnen zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.