titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

zaterdag 10 juli 2010

weekmenu; Maman Verte goes Vegan!

Beter laat dan nooit...
Deze week gaat Maman Verte noodgedwongen vegan eten( geen melk, geen eitjes)... Baby heeft eczeem, en een mogelijke oorzaak is de koemelk/ei-eiwit. Die zouden, via de borstvoeding, een allergische reactie kunnen opwekken. Meisje is allergisch voor pinda's en eczeem zit in de familie, het kan dus! Geen probleem, ik heb al eens veganistisch gegeten. Maar ik ga er niet voor liegen: ik zal de kaas missen! (het is dan ook verslavend).
Dus
Za : Vegan Pizza met aardappeldeegbodem( recept volgt)
Zo : Cajun aardappeltjes met tomatensalsa en sojareepjes ( met sesam) ( recept volgt)
Ma : Curry van broccoli, sojascheuten, paprika en wortel met quorn voor de kindjes en tofu voor mama
Di : Pasta met linzengehakt ( recept volgt)
Woe : restjes
Do: Gevulde groenten in de oven
Vrij : Sla met taboulé van boulghour en quinoa.
De restjes staan niet meer op vrijdag, want daar is het té warm voor. Ze bewaren dus minder lang!
Dit vegan dieet ga ik 2 weken aanhouden, en het resultaat eens bekijken. Daarna ga ik verder met het schrappen van soja uit mijn dieet.

3 opmerkingen:

  1. Spannend, succes ermee! Misschien kun je inspiratie putten uit mijn blog: <a href="http://kokenvoormijndochter.nl>kokenvoormijndochter.nl</a>!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Interessant. Ik zit in hetzelfde schuitje als jij... Zuivel en ei blijken niet de enige boosdoeners, dus ik ga soja binnenkort ook eens schrappen. Dat wordt nog ietsje lastiger. Ik ga voor het zekerste ook wat vit.B12 bijslikken.

    Birdy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Birdy,
    oei, moeilijke situatie....Hou me op de hoogte hé! Is het beter zonder zuivel en ei? En zo ja, al lange tijd???
    Bij ons is het uiteindelijk vanzelf overgegaan ( wss niet voedsel gerelateerd)...maar hij blijft wel zéér gevoelige luchtwegen te hebben ( net een nare en ernstige RSV infectie achter de rug...)Ik zou idd wat B12 bijnemen. Ik smeer met alpro soja light, daar zit B12 in, maar ja, dat is soja hé. Mijn kinderarts zei ook voorzichtig te zijn voor bananen owv het verband met latex-allergie....
    Succes hé!!! En sterkte voor mama en baby!!

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.