titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

zaterdag 17 juli 2010

weekmenu

Nog altijd vegan....Het eczeem was even weg, en is nu weer een klein beetje terug. Misschien heeft het dan toch weinig/niets met melk te maken ( iemand andere ideetjes?). Maar de soycreamer in de koffie begint te wennen, en de kaas....mis ik niet echt, raar maar waar. Dus doen we maar even verder, ik voel me er wel goed bij, en het is een leuke uitdaging. Ik ga ook wel sesamzaadjes en tahini vermijden...dus de houmous is jammer genoeg niet voor mij!

Za : Panzanella ( dank u Groene Prinses!)
Brood met spread van kerrie en koriander, houmous met zwarte olijven en zongedroogde tomaten.
Zo: Gebakken courgette met look, zwarte peper en zout, met vlinderpasta en blokjes quorn/borlottibonen voor mama
Ma: Frietjes uit de oven met sla en bonenburgers ( recept volgt)
Di: Vegan moussaka ( recept volgt)
Woe: Restjes, eventueel aangevuld met pasta, sla, vegetarische schnitzel.
Do : Stroganoff met champignons, quorn/tofu voor mama en princessenboontjes ( recept volgt)
Vrij: Couscousgroenten ( diepvries Colruyt) met kikkererwten en couscous

EDIT : houmous kan je dus ook zonder tahini maken, maar met extra olijfolie dan. Ik heb er ook wat witte bonen bijgedaan : even lekker als mét tahini!

2 opmerkingen:

  1. Hoi C., wat een leuke en interessante blog en ook nog heerlijke vegetarische recepten. Soms heb ik niet zoveel zin om te bedenken wat we die avond moeten gaan eten dus ik ben erg blij met je weekmenu hihi.

    Groetjes van Pin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Pin,
    merci voor je lieve reactie... ook voor mij is een weekmenu opstellen vermoeiende hersengymnastiek ... net een hulpmiddeltje ontdekt
    http://www.whatthefuckshouldimakefordinner.com/veg.php
    Leuk!!!!
    Veel groetjes!
    Maman Verte

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.