titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

zaterdag 24 juli 2010

weekmenu

Nog altijd vegan, hoewel ik na 4 weken ei-loos te leven me afvraag of het eczeem daardoor wordt veroorzaakt. Het eczeem is trouwens middenin een eivrije en melkeiwitvrije periode terug opgedoken. Maar goed, melk en kaas laat ik , ei-eiwit introduceer ik voorzichtig opnieuw in de voeding. Ik mijd nog steeds sesam en pinda's.
  • za: Chinese wok met tofu en noedels
  • zo: sla met bonenburgers en aardappeltjes
  • ma: pasta met courgette en borlottibonen
  • di: moussaka
  • wo: restjes, eventueel aangevuld met vegetarische schnitzels
  • do: boontjes, aardappeltjes en tofu
  • vrij: couscousgroenten met couscous
Met dit weekmenu erbij stel ik mijn boodschappenlijstje op. Op deze manier koop ik altijd precies wat nodig is. Wist je trouwens dat elke Belg jaarlijks ongeveer 150kg voedsel weggooit? Slecht voor het milieu en je bankrekening! Plan je aankopen dus op voorhand, en las een "restjesdag" in. Beperk het aantal bezoekjes aan de supermarkt. Dat scheelt enorm, want bij elk bezoek aan de supermarkt doe je een aantal impulsaankopen, dingen die je niet echt nodig hebt. En een laatste tip :de vrouw maakt het boodschappenlijstje en het weekmenu, de man gaat op jacht naar de Colruyt ( of een andere winkel natuurlijk!). Mannen kunnen zich naar het schijnt beter beheersen op vlak van impulsaankopen. ..., en dat geldt écht niet alleen maar voor schoenen.

1 opmerking:

  1. Dit is weer heerlijk inspirerend!

    Ik heb nog eens enkele vraagjes voor jou...zou je het zien zitten om me eens te mailen?
    sabinedewaele@gmail.com

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.