titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

zaterdag 31 juli 2010

weekmenu

Zoals elke week : het menu.
Baby's eczeem lijkt wat te verdwijnen, ondanks de re-introductie van ei-eiwit in de voeding. Het wordt alvast niet erger. 35% van het eczeem zou door een voedselallergie worden veroorzaakt. Ik ga verder met een melk-en kaasloos leven ( ik voel me er trouwens best wel goed bij!). Sesam en pinda's eet ik nog steeds niet. Binnen een week ga ik terug wat melk en kaas proberen, eens zien hoe hij reageert. Op het einde van deze maand moet hij immers naar de kribbe, en dan schakelen we langzaam over op groenten-en fruitpap ( in combinatie met borstvoeding). Ik wil weten of voeding er iets mee te maken heeft voordat hij vaste voeding krijgt!
  • za : wraps met wokstrips, bonenburgers, look-currysaus en pikante tomatensaus met komkommer en tomaten
  • zo : biopinazie met tofusticks
  • ma : sla, tomaten, komkommer met aardappels en vegetarische schnitzels
  • di : bio-appelmoes met aardappels en bonenburgers
  • woe : restjes
  • do : biobroccoli met Griekse pasta en tomatensaus
  • vrij : bioboontjes met rijst ( of aardappels) en tofu

3 opmerkingen:

  1. leuk om eens te kunnen meekijken in iemand anders potten ;-)
    zie dat jij wekelijks een 'restjesdag' inlast; zijn dat dan restjes vd hele week? blijven die zo lang goed? ben gewoon nieuwsgierig, want zou het hier thuis ev ook introduceren...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Els,
    meestal zijn dat restjes van maandag en dinsdag. Restjes van za-zo bewaar ik in de diepvries. Met dit soort van menu is dat niet mogelijk/nodig. Spinazie gebruik ik nooit als restje, aardappels wel. Pasta bewaar ik als regel maar 1 dag. Vandaag is het een "erg magere"restjesdag. Al een geluk hadden we gisteren een onverwachte disgenoot en heb ik het menu voor donderdag naar dinsdag verplaatst. En dus heb ik vandaag flink wat pasta over. Ik heb meestal ook wat dingen achter de hand om de restjes mee aan te vullen :pangroenten uit de diepvries bv, of een bokaaltje biopincessenboontjes,of een courgette of 2 ( bewaard lang) of een paar tomaatjes....
    Als ik echt veel over heb ( een moussaka of lasagna maak ik bv altijd in 'tgroot) dan gaat het de diepvriezer in. Altijd handig om achter de hand te hebben voor een luie dag! Dus:ik las een restjesdag in, zodat we zo weinig mogelijk weggooien. Is er niks over,dan hou ik altijd wat achter de hand/in de diepvries. Ik hoop dat je hier wat aan hebt?
    Veel groetjes
    MV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aha, dat verduidelijkt veel! dacht al dat ik te kieskeurig was of slechte ijskast ofzo, want restjes van een week oud...
    bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.