titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

zondag 1 augustus 2010

Fan van de snelkookpan


Valt het op? Ik ben fan van de snelkookpan. Mijn eerste snelkookpan was een erfstuk van mijn grootmoeder ( de voorste op de foto). Het is zo'n goede oude kookpot van SEB ( 6 liter), met bijhorend jaren '50 kookboek. Een pareltje. Een paar jaar -en een paar kinderen- later is mijn collectie uitgebreid met een nieuwe pan van 6 liter ( achteraan op de foto), en een van 10liter. Enkel een van 4.5 liter ontbrak nog in mijn collectie. Seb snelkookpannen zijn niet goedkoop, dus zocht ik al langer een tweedhandsexemplaar.
En sinds deze week is het gelukt! Aanschouw mijn nooitgebruikte doch tweedehandse kookpot, gekocht voor 33 EUR, inclusief verzending. En oja, met een snelkookpan bespaar je tot 50% energie en een heleboel tijd!

6 opmerkingen:

  1. dat is inderdaad niet duur!
    Ik ga daar ook eens naar op zoek gaan, ook liefst tweedehands want de prijs kan oplopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Maman Verte,

    Even iets heel anders dan de snelkookpan, maar ik wil even gebruik maken van jouw deskundigheid op het gebied van luiers. Weet jij toevallig of er PUL (polyurethane laminate) is verwerkt in het luierbroekje van Bambino Mio of in de Kushies?

    Groetjes,

    Pin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Pin,
    in de broekjes van Bambino Mio zit zeker PUL, in de Kushies...vinyl coated polyester staat er in het label.. Een alternatief is het wollen overbroekje van bv Disana of Imse Vimse kijk eens op
    http://doekjes-en-broekjes.be/stoffen-luiers
    Groetjes
    Maman Verte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. och ja Pin, en ik ben de fleece overbroekjes nog vergeten te vermelden als alternatief voor PUL!
    Als ik opnieuw een luiersysteem zou moeten kiezen, dan zouden het wollen overbroekjes zijn van Imse Vimse
    http://www.imsevimse.co.uk/shop.pab?category=562|74&id=709
    of van disana
    http://www.disana.de/engl/produkte/wickeln/ueberhosen.html
    ik heb ze zelf nooit geprobeerd, maar ik zou er zeker 1 kopen om te testen. Wol lijkt me zo'n fantastisch materiaal!Wel erg duur....
    Groetjes!
    Maman Verte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. DANK JE WEL!!

    Het is waarschijnlijk heel overdreven maar dat PULspul zat me echt niet lekker. Ik ga weer verder met de voorbereidingen op onze luieraanschaf.

    Liefs

    Pin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind altijd een kookpan duur hier in NL, waar ik vandaan komt is niet goedkoop toch noodzakelijk want ons 'pot' duur op een normale pan ongeveer 4 uur om gekookt te worden (feijoada)...zwartebonen en sorry verschillenden soort vlees, rund, varkens.
    Leuk uitvinden van me je blog met zuinige een gouden tips te ontdekken. Bedankt mom.

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.