titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

zaterdag 21 augustus 2010

weekmenu- vegan

Terug zoveel mogelijk vegan. Omdat ik het graag wil. En ook omdat ik, sinds ik terug melkproducten gebruik, met een verkouden gevoel rondloop, en een beetje een verstopte neus heb. Baby's eczeem is aan het verdwijnen, dus ik vermoed dat het niet echt door melk veroorzaakt werd.
Maar vegan is lekker en vegan is leuk, dus gaan we er weer voor! ( nu alleen nog vegan parmezaanse kaas ofzoiets zien te vinden, alle tips zijn welkom)
  • za : lasagna van aubergines en linzengehakt
  • zo : spinazie met tempehballetjes en aardappels
  • ma : couscous met groenten en kikkererwten
  • di : chili sin carne
  • woe : restjes
  • do : boontjes, tofu, aardappels
  • vrij : appelmoes, aardappels, wokstrips

3 opmerkingen:

  1. ik denk dat een aantal vrienden van me parmesaanse kaas vervangen door gistvlokken.... heb je die al geprobeerd?

    Ik had trouwens zin in die spaghettisaus van jou gisteren maar was linzen vergeten weken...
    Ik had wel nog wat van die wokstrips in de diepvries en heb die in stukjes gedaan en de rest volgens jouw recept, behalve de linzen dus... day was ook heel lekker...

    en tempehballetjes, maak je dat zelf of koop je dat?
    Ik ben (was?) echt geen tempehfan, maar ik at dat deze week 'gerookt' en vond dat best nog wel lekker... ik ga er zeker nog verder mee aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gistvlokken,ja, maar die vind ik niet meer hier. Ik heb daarstraks iets anders geprobeerd. En dat smaakte ook erg goed ( receptje volgt). Parmezaanse kaas is zowat het enige melkproduct waar ik met moeite afstand van kan doen....
    En linzen week ik meestal niet hoor. Gewoon meelaten koken, dan slorpten ze de tomaten en wijn mee op...mm, net ook die saus gegeten ;-)En een mega lasagne gemaakt
    En tempehballetjes : dat is een experiment. Voor morgen!! Ik laat wel iets weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. juist jan ik heb die vorige keer (toen ik je moussaka maakte) ook niet voorgeweekt.... allé dat ik dat daar nu niet aan gedacht had!


    Ik ben heel benieuwd naar de balletjes
    én de parmesan

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.