titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

woensdag 29 september 2010

Verbouwen zonder auto


Tijd voor nog eens een bericht van het eco-front.
Het is een hele drukke maand september geweest. Zowel de weekdagen ( thuis of op school) als de weekends zaten ei-vol.
Ik had me echt op apocalyptische toestanden voorbereid toen het schooljaar opnieuw begon ( en mijn zwangerschapsrust dus effectief voorbij was)...
Maar niet dus.
Dankzij een strakke organisatie en een goede planning lukt het. Ik zal niet beweren dat we in Zenistan leven, maar ik vermoed/hoor dat het er in veel jonge gezinnen drukker aan toe gaat.
En dus pruttelt het gewone leven vrolijk verder, nu met 3 kindjes, nog steeds zonder auto....
We hebben in sepember ook een nieuw terras aangelegd, en het oude uitgebroken. Met "we" bedoel ik dus hoofdzakelijk papa ( ikzelf heb welgeteld 2 uur helpen graven).
Het beton-en steenpuin van het oude terras hebben we laten ophalen door het Belgian Recycling Network. Je koopt zo'n bigbag bij een doe-het-zelf-zaak, je betaalt iets van een 110 EUR en je vult hem helemaal met puin. Na een telefoontje of mailtje aan BRN komen ze de zak ophalen. Piece of cake. En goedkoper dan werken met kleine puinzakjes ( die je maar half kan vullen, en 1 EUR per stuk kosten...), en duizend ritjes naar het containerpark.
En we zijn blij met het resultaat...
Het is iets groter dan het oude terras, maar om het verlies aan natuur te compenseren hebben we opnieuw een voortuin aangelegd. Toen we het huis kochten was dat volledig betegeld. Het nettoresultaat is alvast méér groen en meer insijpelingsgebied voor regenwater.
En meer plezier en frisse lucht voor ons!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.