titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

zondag 24 oktober 2010

afval beperken/ deel 2



Toen ik dit zag op de site van Bioplanet dacht ik : JA NATUURLIJK!
We gebruikten al gewoon stukken zeep ipv douchecrèmes allerhande ( veel minder verpakkingsafval), maar shampoo zat tot hiertoe gewoon in flessen.
Nu niet meer dus. Een stukje shampoo!
Ik heb de shampoo voor droog haar gebruikt, en die is geweldig. Ik was bang dat het mijn haren te droog zou maken, maar dat is niet zo!
Als conditioner ( heb ik echt wel nodig, ik heb droog krullend haar) gebruik ik nog steeds die van De Traay ( vegan!!), of die van Logona.
Alweer wat minder afval.

7 opmerkingen:

  1. Ik heb die ook zien staan in de Bio Planet en was ook nieuwsgierig, maar toch nog niet gekocht, wegens al een veel te volle (en dus dure) kar. De Bio-planet is voor mij bijna een speeltuin: zoveel nieuwe dingen om eens te proberen. Maar ik ben blij om te lezen dat het ook goede shampoo is. Het is dus niet dat je blok na één keer gebruik al helemaal opgelost of slap en kleverig wordt of zo (waar ik dus bang voor was)?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Cornelie,
    nee, het blijft een "stuk", en smelt niet weg.... En ik moet zeggen dat ik me tijdens het eerste gebruik even over een drempel moest hijsen : een stuk zeep in mijn haar! Vreemd hoor! Maar het werkt dus echt!
    Fijn dat je een Bioplanet in je buurt hebt! Ik ben jaloers!!
    Veel groetjes
    Maman Verte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hé, wist niet van het bestaan, dank voor de tip.
    Is het ook te gebruiken voor lang haar? mijn haar is zo'n 80 cm lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja hoor!
    Mijn haar is ongeveer 40 cm lang, het is alleen even "wennen"om met zo'n stuk over/in je haren te wrijven. Ik wrijf het stuk eerst in mijn handpalmen, en dan met mijn handen in mijn haren, een beetje zoals je met gewone zeep zou doen....
    Enne, wel mooi hoor,zo'n lange haren.....!!!
    groetjes!
    MV

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ga ook eens winkelen bij 'Lush'. Zij verkopen ook losse harde shampoos die niet in een plastic zakje zitten en als je 2 stuks koopt, krijg je een herbruikbaar opbergdoosje (gemaakt uit gerecycleerd materiaal) erbij. Dat kan je dan achteraf gebruiken om nieuwe stukjes die je koopt in te doen, dan is die plastic verpakking ook alweer uitgespaard!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waaauuww, dat is een goede tip!
    Voor allen : Lush : De Keyzerlei 2 Antwerpen; of
    http://www.lush.eu/nl/haarverzorging-1/shampoo.html

    Ga ik zeker proberen....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. merci voor de tip! ik gebruik sinds een jaar de shampoos van Lush; tot hiertoe altijd de "Blonde" versie, maar die wordt blijkbaar niet meer gemaakt dus ben overgeschakeld naar Trichomania, die eigenlijk nog lekkerder ruikt en voor heerlijke zachte haren zorgt. Wel duur jammer genoeg (enfin, het valt redelijk mee omdat ie heel lang meegaat, maar 15 euro neertellen voor een brok shampoo, dat blijft toch vreemd), dus ik ga dit alternatief zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.