titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

dinsdag 26 oktober 2010

droog op de fiets


De herfst is weer in het land. En de fietsenstallingen lopen leeg. Veel mensen haken af na de eerste flinke stortbui. Het is dan ook geen pretje om kliedernat op je werk (of terug thuis, for that matter) aan te komen. Maar daar zijn oplossingen voor. Een goed regenpak kan wonderen verrichten. En het enige wat me nog tegenzat waren de natte voeten. Ken je dat, de regen loopt via de broekspijp van je regenpak zo je schoenen binnen....
Tot ik dit ontdekte. Ik ben er helemaal fan van. Enne... op de koudste ochtenden van het jaar, als het vriest dat het kraakt, houden ze je voeten ook warm. Nu wordt enkel mijn gezicht nog (gedeeltelijk) nat.
En als het dan regent... dan geniet ik van de frisse lucht en de heerlijke aardegeur die er altijd hangt. Ik geniet van de lucht die zuiver is omdat het fijne stof er letterlijk uitgewassen wordt. Nee hoor, regen is bijlange na zo erg nog niet.(Het heeft lang geduurd voordat ik doorhad dat het vooral mijn zelfmedelijden was dat me hinderde tijdens een fietstocht-door-een-regenbui).

3 opmerkingen:

  1. Gij zijt toch een extreme zenne ;-) :-)

    Serieus... waar heb je ze gekocht? Het lijkt me wel sowieso handig om in mijn rugzak te hebben omdat ik het toch als nadeel ervaar dat mijn schoenen er rap aan zijn voor de moeite als ik in de regen fiets (laat staan binnenkort als er gestooid wordt enzo, dat zijn kleine rampen voor mijn schoeisel, waar ik best wel veel geld aanhang omdat ik ga voor eco en mooi en duurzaam etc)
    Dus zelfs als het niet regent maar er veel plassen zijn zou dit wel eens een goede oplossing kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi, ja extreem hé ;-)maar ik heb er zelf geen last van ;-)
    enfin : gewoon bij een fietsenhandelaar die AGU verkoopt ( ik heb die van mij besteld bij mijn fietsenmaker..)
    En ze kosten maar 15 EUR ofzo. Véééél goedkoper dan een nieuw paar schoenen, en het weegt niks en neemt bijna geen plaats in!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handige dingen voor als 't regent, ik heb ze van de ANWB-winkel voor nog geen 10 euro.

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.