titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

zondag 3 oktober 2010

weekmenu

OEF, de regelmaat sluipt langzaam terug ons leven in. De voorbije weken hadden we uiteraard ook een weekmenu, maar geen tijd om het te posten.
Ik heb wel de indruk dat de prijzen gestegen zijn, of is dat maar een indruk? Wij kopen sowieso nogal veel bio, maar onze rekening zit nu-meer dan ervoor- net boven 100 EUR.
Het weekmenu dus, nog steeds zoveel mogelijk vegan.
za : bommasoep
zo : currystoofpotje met witloof- rodebiet-prei en linzen, met oranje aardappelpuree
ma : boontjes met pompoen en spaanse kruiden, met tofu en aardappels
di : sla met aardappels, bonenburgers en "sojajus"
woe : worteltjes met aardappels en wokstrips
do : pasta met broccoli en quornfilet
vrij : restjes

De nieuwe receptjes, met seizoensgroenten, post ik in logjes hierna. ( evenals een paar receptjes die ik de voorbije weken nog heb geprobeerd...)

2 opmerkingen:

  1. mjammie, ik kijk uit naar het recept van zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sluit ik me helemaal bij aan. Bietjes en witlof zijn niet mijn favoriete groenten om te verwerken. Voor bietjes heb ik een heel lekker recept, maar meestal gaan ze bij mij door de sapcentrifuge.
    Leuk om je weekmenu weer te lezen.
    Heb je nog een goede tip om eten snel af te laten koelen alvorens het in de vriezer of koelkast te stoppen. Bij mij duurt het altijd zo lang eer het afgekoeld is. Zet de schaal meestal in wat koud water, maar dan duurt het nog lang.

    Lieve groet,
    Francis

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.