titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

woensdag 2 februari 2011

naar de markt

Ik ben ouderwets, leef nog in " Jezuskes tijd"....wat ik soms te horen krijg is ongelooflijk.
Maar...
Ik ben gewoon zooo ouderwets dat het helemaal avant-garde is. Want alles komt terug.
Zoals katoenen luiers, brood bakken (zonder broodbakmachine), kleding maken, verse groenten zelf kuisen, raapjes en co eten.....
en.... naar de markt gaan.
Op zoek naar seizoensgroenten zonder plastic verpakking. Niet eenvoudig, zoals uit de foto mag blijken. Voordat je het weet, grijpen ze weer in hun petrochemisch stapeltje en heb je wél een zakje gekregen.

Maar het is alvast beter dan vorige week.
In de papieren zakjes zit : veldsla, appels, champignons (die weliswaar nog steeds in een plastic bakje zitten, maar alvast zonder plastic dekseltje. Een vooruitgang.)
Ook aardappels vond ik in een papieren zak.
Pastinaak, raapjes, koolrabi, prei...allemaal los meegenomen.
Enkel de man van het laatste kraam had het niet echt begrepen. Die gaf me, ondanks vriendelijk protest, toch plastic mee.
Het enige dat tegenzit is de prijs, ik vond het wel erg duur. Volgende week probeer ik dus het groentewinkeltje iets verderop. En stuur ik manlief naar de biowinkel vlak bij zijn werkplek voor alle knol-en wortelgewassen (lang houdbaar), aardappels,appels en peren. De meer bederfbare groenten koop ik dan wel in ons dorp.

2 opmerkingen:

  1. Ouderwets?!? Mensen die het zorgen voor minder plastieken rommel ouderwets vinden zijn zelf niet meer van deze tijd. Goed bezig en mogen er veel mensen hetzelfde doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit zo herkenbaar!
    Weet je hoe vaak ik tegenwoordig de opmerking krijg dat ik hip ben?
    Best grappig!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.