titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

dinsdag 4 januari 2011

wat brengt januari.....

..de hoop op lente. Als de dagen beginnen te lengen, voel ik de lentekriebels al.
Een zalig nostalgisch seizoen, het seizoen waarin onze 3 kindjes geboren werden. Dat gevoel van "in afwachting(verwachting) zijn", zal ik op dat moment van het jaar wel altijd blijven houden.
Mijn goede voornemens voor dit jaar zijn ook genomen met onze kindjes in het achterhoofd : nog meer milieuvriendelijk gaan leven.
Op volgende punten kunnen we nog wel wat winst boeken:
  • afvalbeperking
  • energiebesparing
  • minder "exotische" producten gebruiken ( koffie, thee, bananen....)
  • het huis zoveel mogelijk stralingsarm maken
Om het afval verder te beperken, ga ik vooral letten op verpakkingsmateriaal. Mensen die er bewust mee omgaan hebben waarschijnlijk al gemerkt dat het niet eenvoudiger wordt. Steeds meer zaken worden ingepakt, vooral met plastic. Kon ik vorig jaar nog losse veldsla kopen bij Colruyt, dan is het dit jaar alweer ingepakt in een stevig plastic doosje. Zeer ergerlijk.
Ik ben dus op zoek naar alternatieven. Niet altijd eenvoudig, want we hebben geen natuurvoedingswinkel in onze buurt..... Misschien biedt de markt op zaterdag hier in het dorp wel soelaas op dat vlak.
Enne....
Als ze onderstaande geintjes beginnen uithalen met de kerststal, wordt het tijd om de boom af te breken...vinden jullie ook niet?

1 opmerking:

  1. Rasoptimist, in januari al de lente in je hoofd!

    Ik heb voorlopig maar een voornemen, zo snel mogelijk die baby eruit. 39 weken en het goed gehad hier. Daarna zal ik eens gaan denken aan die andere goede dingen die jij noemt.

    In ieder geval een fijn 2011 voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.