titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

zaterdag 8 januari 2011

weekmenu

het is alweer een tijdje geleden dat ik nog eens een weekmenu heb gepost. We hadden er altijd één hoor, maar bij gebrek aan inspiratie en tijd was het nogal vaak het zelfde. Vandaar dat ik even heb gewacht op een nieuwe maand, met nieuwe seizoensgroenten, nieuwe uitdagingen en tijd.

Dus
  • za : tofu/quorn Milanese met veldsla en rijst (recept volgt)
  • zo : pompoen-rodelinzensoep met krokante tofu en brood
  • ma :(diepvries) wokgroenten, quorn, met currysaus en gebakken appeltjes...
  • di : Sla met speltseitan van Bertyn en patatjes
  • woe : worteltjes en pastinaak met veggie schnitzels en aardappeltjes
  • do : pasta met Chutta-saus (niet vegan!) en spruitjes
  • vrij: restjes
Over het "evenwicht" in dit menu ben ik niet volledig tevreden : te veel tofu/soja naar mijn zin en doordat er veel quorn in zit dus is het ook niet volledig vegan. Maar we zijn nog de restjes van de feesten aan het opmaken, en dat gaat voor!De speltseitan van Bertyn heb ik nog over, maar die maak ik in het vervolg wel zelf. Zo duur! 12 EUR voor 500 g. Ik heb dus al speltbloem in huis gehaald. Ik hou jullie op de hoogte.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Maman Verte!
    Wat bedoel je met 'te veel tofu/soya'? Kan een te veel hiervan dan kwaad berokkenen? of bedoelde je gewoon dat je wat meer variatie zoekt? Groetjes van een beginnende vegan (die regelmatig jouw blog opzoekt)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey!!
    Welkom!!
    Wel, ik geloof in "alles, maar met mate", en in evenwicht. Soja bevat stoffen die een oestrogene (vrouwelijk hormoon) werking hebben.
    Er wordt al wel onderzoek naar gedaan,en men geeft soja bv ook aan vrouwen in de menopauze, om de opvliegers enzo te verminderen.
    Vandaar dat ik dat wél gebruik, maar met mate. En dan is het, naar mijn aanvoelen, zeker oké en zelfs gezond om soja te eten!!!
    Veel succes met de omschakeling naar vegan!!! Wij zijn ook nog aan het omschakelen hoor, en het begint aardig te lukken. Ik ben zo bv veel minder verkouden dan andere jaren.....aardig meegenomen!En kaas, dat mis ik nog maar eens heel af en toe!
    Veel groetjes
    MV

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.