titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

vrijdag 11 februari 2011

weekmenu


Alweer zoveel mogelijk vegan, en dat "zoveel mogelijk" zal wel blijven duren, zolang ik nog quorn in de diepvriezer heb zitten....
  • zaⓋ : savooilasagne met linzengehakt en tofuricotta (wegens gróót succes), met veldsla en pasta
  • zoⓋ : spruitjes met tofu en aardappels. Voor de kindjes : geglaceerde koolrabi (en een paar stukjes rauw, eens kijken hoe dat erin gaat...). Ze moeten geen spruitjes (meer).
  • ma Ⓥ: spinazie met aardappels en bonenburgers
  • di : veldsla/1-2-3 appelmoes met quornfilet en aardappels
  • woeⓋ : wortel-pastinaak stoofpotje met aardappels en bonenburgers
  • do : pasta met Chuttasaus quorn en veldsla
  • vrij :Ⓥrestjes
Taken voor het weekend : bonenburgers en voorraad linzengehakt maken om in te vriezen.
Het wordt tijd dat het lente wordt, want ik vind dat het weekmenu er een beetje eentonig begint uit te zien.
De boodschappen verlopen steeds vlotter, en meer en meer afvalloos. Ik neem gewoon die mooie herbruikbare zakjes mee, en laat die vullen met aardappels, appels.....Als ze vuil zouden zijn, was ik ze gewoon even mee.
Er is nog maar 1 plastic zakje aan mijn aandachtige blik ontsnapt. Ik kreeg het voordat ik kon protesteren.
Nog een tip : hoe eenvoudiger het kraam, hoe goedkoper. Chique kramen met lichtreclame en gasbranders om de bananen warm te houden ( ja, écht waar), die zijn duur. JIJ betaalt immers mee voor al die toeters en bellen. Ik heb, denk ik, een landbouwer gevonden die zijn eigen kraam heeft. Die pakt de dingen zelfs maar half uit. Een rommeltje, maar een erg goedkoop en smakelijk rommeltje. Zo kocht ik er een forse pastinaak voor 70 cent...En echte bintjes uit de nabijgelegen polders.

3 opmerkingen:

  1. Hier in Gent is er elke week een Boerenmarkt waarbij de boeren zelf hun producten komen verkopen. Misschien kan je eens opzoeken of dat bij jullie in de buurt ook ergens gebeurt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi om je tegen te komen Mama Verte!

    Doet mij denken aan de tijd
    dat ik ook nog voor mijn 3 kinderen zorgde
    lekker en gezond.

    Nu leven mijn man en ik nog steeds sober en met eerbied voor al wat leeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop biologische producten bij een boerderij waarbij je via internet je bestelling doet. De spullen worden in een krat thuisbezorgd.
    De groentes zitten in papieren zakken die de week erop weer worden meegenomen en hergebruikt.
    Hier geen biologische markten. Mocht het er ooit van komen zou ik in onze eigen tuin groente kunnen verbouwen op supervruchtbare (en daardoor bijna niet te hanteren zware) zeekleigrond.

    Groetjes van Monica uit Nederland

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.