titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

dinsdag 5 april 2011

veggie de luxe

Via het onvolprezen EVA-magazine kwam ik terecht bij veggie-deluxe.
Low impact man blogde er ook al eens over. Toen ik het Soyes proefpakket zag, heb ik de knoop doorgehakt en mijn eerste bestelling geplaatst, nu alweer ruim 1 maand geleden.
Ik bestelde vegan kaas, vegan parmezaan, soyes proefpakket, chorizo worstjes + weenies voor papa(iedereen heeft recht op een verslaving) en soyes gehaktballetjes.
Alles werd na korte tijd aan huis geleverd ( gratis, want ik bestelde voor meer dan 60 EUR), en Maddy ( Mme Veggiedeluxe) kwam alles persoonlijk leveren.
Dezelfde avond al probeerden we een onderdeel van het proefpakket : de "kippenblokjes". Die waren erg lekker. In het proefpakket zaten ook " scampi's ( foto), fishsticks, hamblokjes en tonijn". Van de ham en tonijn maakte ik broodbeleg, met wat veganaise erbij.
Ik vond de "vis" wel erg veel naar vis smaken. Het is al een eeuwigheid geleden dat we dat aten, en het was erg vreemd en raar om het opnieuw te proeven.
De vegan kaas was wel een hit! Warm of koud, het smaakte allemaal. Wij kozen voor de No muh kaas mild en pikant. Vooral de pikante smaakte en geurde heerlijk naar Herve kaas (of oude sokken, kies maar).
De vegan parmezaan bleek erg poederachtig te zijn. Ik vermeng hem nu met mijn zelfgemaakte vegan parmezaan, voor extra smaakdiepte. En zo blijf ik (mijn geliefde) korrelige structuur houden.
Ook de weenies en chorizo waren een hit. Ze zijn al allemaal op....
Maar geen nood, ik heb net een tweede bestelling geplaatst. Zonder "vis", maar vooral met veel vegan cheese. Veel van de producten kan je invriezen, dus je kan zonder schroom extra veel bestellen, zodat Maddy maar 1 keer moet rijden. (beter voor Maddy en beter voor het milieu)
Naar onze smaak smaken veel dingen té veel naar vlees of vis, maar ik weet dat veel startende veggies hiermee blijvend over de drempel kunnen getrokken worden. Hardcore veganisten of vegetariërs halen er misschien hun neus voor op.
Het is een beetje als pistoletjes, croissants en slagroomtaartjes : heb je het echt nodig? Nee. Is het lekker : ja! Doet afwisseling van spijs eten : ja! Het is een lekkere, welkome afwisseling voor onze zelfgemaakte bonenburgers en falafel.
Kort samengevat : veggie-deluxe is wat het zelf ook zegt : luxueus vegetarisch. En absoluut de moeite waard om eens te proberen! Voor ons is het een blijvertje!

5 opmerkingen:

  1. Ik blijf het vreemd vinden, zo van die nepdingen. Ik begrijp echt niet waarom vegetariërs zo graag nepvlees willen. Ik was eens in een vegan Chinees restaurant en daar hadden ze ook nepscampi's en nepeend enzo. Geef mij dan maar het echte spul!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Saskia! Ja, die Chinezen met hun mock chicken en mock duck.....Het lijkt idd vreemd. Chinezen zijn vaak veggie uit noodzaak (armoede), en dan gaan ze , naar analogie met onze nep Gucci en Vuitton handtassen, nep vlees( = seitan) geven, dat heel erg lijkt op echt vlees.
    De nep vis viel hier niet echt in de smaak. De rest wel. Gewoon kwestie van je dagelijkse portie proteïnen eens anders te presenteren dan in de vorm van bonen en kikkererwten. Vroeger vond ik veggie worst en veggiehamburgers ook raar. Maar nu zijn "worst" en "hamburger" eerder benamingen voor een vorm ( worstvormig, schijfvormig), en ik associeer het niet meer met vlees.
    Groetjes!
    MV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap dat ook niet, dat nepvlees. Ik eet liever iets heel anders. Niet omdat ik het raar vind, ben geen 100% vega, maar dan eet ik liever af en toe goed biologisch vlees, en de rest van de tijd natuurlijke lekkere alternatieven. Het is vaak zo kunstmatig allemaal. Wat we wel vaak eten is quorn kipstukjes. Ze zijn zo handig in curry's of om te roerbakken. Of ze nou echt naar kip smaken weet ik eigenlijk niet, wel een lekkere textuur in ieder geval. en heel makkelijk, bij de supermarkt in de vriezer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook besteld en donderdag komt Maddy leveren. 'k Doe het vooral voor de kinderen. Zij vragen soms naar vlees. Ik koop ook vegetarisch préparé bv. in de Delhaize. Dat misten ze toen wij bijna geen vlees meer aten en dat vinden zij nu oké als alternatief. Ook spek werd hier graag gegeten en nu maak ik het nog af en toe in een quiche. Ik ben echt benieuwd naar het pakket. Wanneer je oudere kinderen hebt is het best moeilijk om opeens zeer weinig vlees te gaan eten. Ondertussen zijn ze het al goed gewend: de groentenburgers of soyaballen of quorngehakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de 'vleesvervangers' juist supermakkelijk!!
    Mijn man en 2 van de 3 kinderen eten af en toe vlees, en dan serveer ik voor de 2 veggies een alternatief.
    Ik heb een keer vega-garnalen gehad en die vond ik superlekker!! We hebben nog wel nagevraagd of het niet toevallig echte waren...
    Ik vind die luxe dingetjes wel erg duur. Daar hebben we het budget niet voor. (na de verbouwing hopelijk weer wel)
    Vegan kaas vind ik dan weer minder, maar dat is wennen denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.