titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

woensdag 13 april 2011

bloemkoolcouscous met soyesfilet en spinazie-roquettepesto

Eens een andere manier om bloemkool te maken. En het presenteert erg mooi.
Hoe ga je te werk?
Je neemt een bloemkool, je wast ze en snijdt ze in roosjes. De roosjes vermalen in een blender (of met een staafmixer, op een lage stand).
Even gezouten, kokend water erover gieten. 0.5 minuutje laten staan, afgieten. Vermeng er zwarte peper onder, en eventueel wat olie of soja minarine.
De soyesfilet is van veggiedeluxe, en Tante R. was er meteen dol op, en bestelt volgende keer via mij alvast een heel pak mee.
De pesto is geïnspireerd door "koken voor mijn dochter".
Ik neem zonnebloempitten, omdat baby nog erg klein is, en er al pinda-allergie is vastgesteld bij zus. Zonnebloempitten kunnen ook allergische reacties uitlokken, maar dat komt minder vaak voor.
De pesto dus, klaargemaakt in een vijzel
  • zonnebloemolie, genoeg om alles onder te zetten
  • 3 à4 tenen look, fijngesneden
  • zout
  • handvol raketsla
  • handvol spinazie
  • eventueel vegan parmezaan of vegan cheddar
  • handvol zonnebloempitten ( of pijnboompitten, of cashewnoten en walnoten...)
Neem de vijzel, doe de lookteentjes en het zout erin. Goed vijzelen. Voeg de raketsla en spinazie toe (eerst fijnsnijden). Goed vijzelen. Pitten/noten toevoegen, flink vijzelen. Vegan kaas toevoegen (of, extra zout en zwarte peper naar smaak). Ik pluk er dan de grootste stukken look weer uit.
Alles onder olie zetten. Even laten trekken. Zo lekker!(de pesto is alweer helemaal op, met een lepeltje...!)

1 opmerking:

  1. Dat ziet er superlekker uit. Kan zo uit een restaurantkeuken komen!
    Ik denk dat ik ook eens een bestelling ga plaatsen bij veggiedeluxe. Het enige wat ik soms nog kan missen is vis. Ik was er dan ook dol op :-)
    Je post daarover heeft me echt over de streep getrokken om dat proefpakket ook eens te proberen. Maar eerst wat plaats maken in de diepvries :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.