titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

vrijdag 29 april 2011

schoentjes voor kindjes

Schoenen mag je nooit doorgeven....
Dat is me altijd zo gezegd. Toch is er een uitzondering. En dat zijn Teva sandalen (onderste paar op de foto). De binnen-en buitenzool ervan is wasbaar, de hele sandaal kan zo de wasmachine in!

En de zool "vormt" zich niet naar de voet. En dus kan je die zonder problemen doorgeven.
Grote broer draagt nu de Teva's van zus, en zijn sandaaltjes heb ik al proper gewassen opzij gelegd voor baby.
Ik koop ook 2-de hands schoenen, maar dan nieuw/ongedragen, of bijna niet gedragen. Dit kan je eenvoudig nagaan door de zool te bekijken, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant. Handig is ook dat je van de grote merken de maten kent die je kindjes hebben. Een maattabel en "voetjesopmeter" van je favoriete schoenenmerk in huis halen is dan ook een goed idee.
Zo kocht ik ooit 3 paar Campers. Maat 30 en 32 waren ongedragen( bovenste 2 paar rechts ). Enkel maatje 29 was 1 keer gedragen. Spiksplinternieuw in de doos, voor 125 EUR inclusief verzending. In een unisex modelletje. Voor zus,en, als ze net in een maat zit die in de hoogzomer valt, en het dus sandalentijd is,dan gaat dat maatje naar een van haar broers.
En zo kan je koopjes doen. Je zou er versteld van staan hoeveel mensen schoenen kopen voor hun kindjes, zonder dat ze erbij zijn, of waarvan de kindjes ze gewoonweg weigeren te dragen. Sneu voor hen, goed voor mij....
Zo heb ik al letterlijk honderden Euro's gespaard! En het milieu ook!
Verder op de foto's

  • Kleertjes voor zus. Allemaal 2-de hands. De mooiste modelletjes zoek ik meteen ook een maatje of 2 groter. In de lade zitten de kleertjes in de volgende 2 maten. Ik koop op voorhand, en ben gek op Filou. Dat is vlot combineerbaar, en gemaakt om een paar maten lang door te dragen. En nadien zijn de kleertjes nog in zo'n goede staat, dat je het verder kan doorverkopen, voor een lagere prijs dan dat je het zelf gekocht hebt natuurlijk. Zo worden die kleertjes gedragen door soms wel 3 à 4 kindjes....
  • 7 fleece truitjes ( het felroze staat er niet op). 2 EUR per stuk, van dezelfde verkoper. Draagbaar door onze drie kindjes (behalve het fushia...niet voor de jongens..). Unisex, in maat 114-121. Maar draagbaar vanaf maat 98 ( met opgerolde mouwen). Gaan we nog jaren plezier van hebben.

Ik koop voor zus altijd een paar jeansbroekjes en tuniekjes. Met een paar basic effen t-shirts, in bio-katoen als het kan. Die worden dan verder gedragen door de 2 broers, als onderhemdje in de winter, of onder een stoere t-shirt met korte mouwen.
Voor de broertjes koop ik veel broeken en basic t-shirts met vestjes. Alles moet gemakkelijk te combineren zijn, en hoe meer basic, hoe beter dat lukt.
Ik vind het wel moeilijk om basic t-shirts te vinden in bio-katoen. Bij Hema en H&M verkopen ze die wel, maar de herkomst van dat katoen is niet duidelijk, en die ketens nemen het soms ook niet nauw met de arbeidsomstandigheden in de productielanden. Iemand tips? Waar kan ik effen, basic modelletjes t-shirts kopen, zonder tekening, in échte bio-katoen?

2 opmerkingen:

  1. en op welke sites zoek je dan voor die tweedehandskleding ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Veerle,
    ik koop meestal via 2dehands.be en kapaza.be. IK vind 2dehands.be het best.
    Daar kan zoeken op trefwoord, geslacht, soort kledingstuk, maat, gebruikt of niet gebruikt,.....
    En je kan je favorieten bewaren, en later uit de selectie een keuze maken.
    Erg handig!!
    Veel succes!
    MV

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.