titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

zondag 1 mei 2011

weekmenu en weekmenu's

Het is al erg lang geleden dat ik nog eens een weekmenu postte.
In april is de aanvoer van verse groenten beperkt, en was de variatie in de weekmenu's ook navenant.

Een paar voorbeeldjes van gerechten in april waren
En we hebben meer diepvriesgroenten gegeten, alsook de restjes van het linzengehakt uit de diepvries. Met gebakken champignons erbij geeft dat een mooie pastasaus...
Maar nu breekt mei aan, en dat levert verse tomaten op. Heerlijke, Belgische tomaten. Ik ben dol op tomaten.
Het weekmenu voor de eerste week van mei ziet er als volgt uit
  • za : taboulé met tomaten-tofusalade
  • zo : vegan spinazietaart
  • ma : erwtje en worteltjes met bonenburgers en aardappels
  • di : sla met tomaten met wokstrips en gebakken aardappels
  • woe : spinazie met aardappels en bonenburgers
  • do : pasta met linzengehakt en champignons
  • vrij : restjes
Vandaag maak ik ook bonenburgers in mega-hoeveelheden, ontdooi ik de diepvriezer om de ijslaag te verwijderen, en maak ik falafel .....

3 opmerkingen:

  1. Wat gebruik je ipv eieren in je spinazietaart? Tofu? Heb dat zelf al eens gebruikt en dat was heel lekker, maar mss doe jij het anders. receptje? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja hoor, receptje volgt, en het is met tofu, dat kan ik al verklappen.....en brickdeeg....
    spanakopita maar dan vegan....
    Ik hou je op de hoogte!!!!
    Ik ga weer koken met het fototoestel...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmmm das lekker hé! Ik heb een Griekse collega en die maakt geweldige spanakopita! Da's wel met feta dus ben zeer benieuwd naar je recept :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.