titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

donderdag 12 mei 2011

wij eten niks dat ogen én een moeder heeft



Mama kocht ze op de markt, voor 1 EUR per kilo, want o zo misvormd, en iedereen wil perfecte ronde tomaten toch??? Dus waren ze goedkoop. En super lekker!
Ik sprak er hier al over....en in een tijd waarin boeren groenten en fruit vernietigen, omdat de oogst té goed is omwille van het goede weer, doe ik deze oproep opnieuw.
Koop ze!!! Want elke keer je iets koopt, "stem" je op een product. En zo laten hopelijk steeds meer mensen weten dat ze geen perfect ronde, maar wel perfect smakende tomaten willen.....En dat de "misvormde" exemplaren beter verdienen dan weggegooid te worden.

6 opmerkingen:

  1. Verschrikkelijk, gewoon vernietigd!
    Ik vraag me af van waar dat gekomen is, het idee dat alles perfect van vorm moet zijn... Zijn het de klanten zelf die dat wilden en willen? Of denken de producenten dat we dat willen en smijten ze daarom de niet-perfecten weg?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Kelly,
    ja, het is een mix : mensen wilden in het verleden perfecte groenten ( "schooon tomatte"), vooral de generatie van de jaren 50-60...Ik heb als studente bij en bakker gewerkt, ken er alles van, ze wilden allemaal een "schoon brood", en als ik er dan een aanduidde, wilden ze er vaak een ander, want dat was wat "schoner rond". Echt waar....
    En de winkeliers vinden die eenvormigheid ook gemakkelijk, dat stapelt beter....
    maar wij kunnen daartegen in koopstaking gaan hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik let er tegenwoordig op! Groenten, fruit, maar ook andere producten... hun houdbaarheidsdatum hoeft echt niet later te zijn dan dat ik ze zal gebruiken!

    Vorige week vrijdag (6 mei) kocht ik een pak koeken aan 50%, ik vermoed omdat ze op 15 mei vervallen, want er was niets beschadigd te zien aan de verpakking. 15 mei is morgen, maar maandag zal ik ze ook nog wel lusten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Celestine!
    Wat goed!Het lijken allemaal maar kleine dingetjes, maar zelfs een marathon wordt met kleine pasjes gelopen.....
    Groetjes!!
    Maman Verte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. vind ik zo leuk! perfectie is saai niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. idd, perfectie is vreselijk saai, awoe aan de eenheidsworst!

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.