titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

zaterdag 25 juni 2011

Hip, Fair en Bloedmooi


Mensen die dit blog al langer volgen, weten dat ik een probleem heb met grote (kleding)ketens, en de manier waarop ze zowel plaatselijke als buitenlandse werknemers behandelen. En dit alles om een t-shirt aan een zo laag mogelijke prijs te kunnen verkopen. Als je weet dat een t-shirt voor kinderen soms minder kost dan een brood, dan voel je toch dat er iets fout zit.
Vandaar dat ik meestal kies voor 2-dehandskleding, voor mezelf en de kindjes.
Er zijn uiteraard ook tal van winkels te vinden waar je mooie fairtradekleding vindt, maar soms komt je iets héél bijzonder tegen. Iets Anders &Apart, Mooi, Fijn, Hip en met liefde gemaakt.
En dat ben ik vandaag tegengekomen, en ik wàs verkocht en hèb gekocht.
Aanschouw de buit, zwijmel maar even, en besef dat Vlaanderen barst van het talent. Talent waar wij van kunnen profiteren. En zij van ons.
Talent dat -zonder dat als ultieme doelstelling te hebben- ontzettend duurzaam is. Hier is geen sweatshop of lange-afstandstransport aan te pas gekomen.

De buttons van Tina Keysers zijn een prima middel om elke outfit een apart en nieuw uiterlijk te geven. Beeld je "La Reine Astrid" in op een eenvoudige zwarte winterjas. Prachtig gewoon. Voor zus heb ik een button met bijpassende haarspeldjes, voor bijzondere gelegenheden. En ik heb een wikkeljurk voor haar besteld bij Lilli Vanilli. Bij Lilli Vanilli vond ik ook mijn geweldig stoer romantisch marcelleke (bekijk ook zeker haar marcellekes voor kleine meiden...zooo mooi, en geloof me, er staat nog geen 1/10 van wat ze gemaakt heeft op de foto's). De buttons zijn soms ook samen met de jurken en kinderkleding gemaakt, en passen dus prachtig bij elkaar. De gehaakte ketting is van L'Atelier Rêvé, (dit is de enige link die ik van haar vond met werk erbij...) en deze ketting is helemaal rock-chique met een romantische inslag.

3 opmerkingen:

  1. Mooi! Allemaal!
    Jammer genoeg werkt die link naar Lilli Vanilli niet helemaal (ik kom gewoon op de homepage van facebook uit)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Sara!!
    Oei, ik heb hem net nog geprobeerd , en zelfs als ik niet aangemeld sta in FB, kom ik op haar FB pagina uit....
    Anders gewoon in FB zoeken naar Lilli Vanilli.....
    Ik hoop dat je het vindt!!! Want ze zijn absoluut de moeite waard!
    Veel groetjes
    MV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey Allemaal,

    bedankt voor de fijne reacties, vind ik leuk om te lezen! ik heb idd enkel een fb pagina (zo één waar je vriend moet worden) ik ben niet zo thuis in al die dingen. Maar iedereen mag uiteraard vriend worden ;-)ik ben ook bezig een blog te maken waar alles te zien zal zijn in een (hopelijk) leukere layout. ik zal je op de hoogte houden van de vooruitgang.

    Lilli Vanilli (Lynn)

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.