titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

vrijdag 8 juli 2011

de kleine dingen


Milieubewust leven zit hem vaak in kleine beslissingen. Beslissingen waar je meestal niet lang bij stilstond, want je koos meteen voor het meest vertrouwde of het goedkoopste.
Ik kijk al een hele tijd anders tegen de dingen aan. Ik zoek eerst tweedehands, en lukt dat niet, dan zoveel mogelijk natuurlijke materialen en hout.
Uiteraard lukt dit me niet altijd, maar hé,

je bent beter inconsequent goed bezig dan consequent verkeerd.

Onthoud dit maar voor het geval dat iemand je weer eens op je "tekortkomingen" wijst.
In de zoektocht naar milieubewuste (tweedehandse) spulletjes kom je vaak mooie dingen tegen. Zoals mijn snijmachine (om het zelfgemaakt vegan broodbeleg mee te snijden, of zelfgebakken brood, of de megablok veggie broodbeleg van veggie-de-luxe, minimum aan verpakking, maximum aan lekkers). Prachtig ding, mijn snijmachine.
En nog een prachtig ding hieronder

Al die elektrische-fossiel aangedreven toestellen....en dan maar dure fitness-abonnementen aanschaffen nadat ze eerst hun paar vierkante meter gazon hebben getrimd met een minigrasmaaitractor. Nee hoor, Papa blijft in prachtige vorm, zeker nu onze tuin in orde is.
De mensheid verwoest het milieu en geeft fortuinen uit om zo gemakkelijk en gemakzuchtig mogelijk te leven (auto, elektrische toestellen...), en daarna geven we nog maar eens fortuinen uit aan light voedsel en fitness. Kwestie van die uitgespaarde energie niet in een vetlaagje op te slaan hé.

Rare mensen, die homo (in)sapiens consumentis.

8 opmerkingen:

  1. En zo is het. Ga je zin onthouden voor als ik weer eens dingen verpest, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wij kochten een hele tijd geleden ook een grasmachienduwertje. ik werd bijna buitengekeken in de brico toen ik erom vroeg... "watte? een NIET-elektrisch grasmachien? mejuffrake, ge weet toch da ge voor den helft van de prijs een elektrisch hebt??" ach ja, blijven glimlachen én koppig blijven, dat helpt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Stien,
    JA!! Dat gevoel herken ik hééééél goed ;-)
    Denk er maar gewoon het uwe van hé....
    @ Katrientje : merci!
    @ Valhalla : hoezo? Verpest jij wel eens iets?;-)Kan ik me niet voorstellen.....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een handige machine! Dat je die zo maar ergens vond zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Vlijtig Liesje
    jaja, 2-de handspuntbe, en een flinke dosis geluk.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke snijmachine zeg!

    En zo'n maaiertje hadden wij ook toen de tuin nog te behappen was. Nu is dat niet meer zo en hebben we wel een elektrisch ding, maar een weiland is handmatig gewoon echt niet te doen. Bovendien kon ik er ook niet zoveel mee; ik ploegde er meer mee..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk die snijmachine!
    Ik geloof echt dat het je geld en tijd bespaart.
    Een echte 'vondst'!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.