titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

woensdag 10 augustus 2011

Dit was juli

In juli gingen we, met de trein uiteraard, naar Nijmegen, alwaar ik kon stoefen( opscheppen) met mijn Lilli Vanilli hemdje.
We bezochten er lieve vrienden, die een bar-concept-strandtent hadden bedacht voor de "4 daagse van Nijmegen", alwaar drank normaal gezien enkel in plastic bekers mocht geserveerd worden.
Maar niet bij hen. Doodzonde, eco-wijnen in plastic bekertjes. En dus had Christina alles héél goed geregeld ( én speciaal een wijncursus gevolgd, met als resultaat een prachtkaart met eco-heerlijkheden). Bij hen enkel zalige ecologische wijnen, met de lekkerste en groenste eco-olijven ter wereld (en Duvel voor papa Vert), in een glas. De bar zelf bevond zich op Habana aan de Waal, het Waalstrand. Met gratis het prachtig zicht op Nijmegen. Volgend jaar zijn ze er opnieuw! En wij ook!
Ik zag op Habana aan de Waal ook deze tuinstoelen uit recuperatiemateriaal, een prima idee lijkt me! Habana aan de Waal is dan ook hét alternativo-festival binnen de 4-daagse, inclusief veggie eten, leuke kinderanimatie, leuke muziekgroepjes en zelfs sauna !!
Voor de rest was het regenregenregen, prima voor ons nieuw gazon, slecht voor de kinders. We amuseerden ons dan maar met rennen door de voetgangerstunnel in Antwerpen, naar de speeltuinen van Linkeroever...Lol gegarandeerd! Kinderen hebben niet veel nodig om gelukkig te zijn...

Het was dé maand van de tomatensoep ( zegt veel over de gemiddelde temperatuur), hier liefdevol door zus aan baby gegeven.
En aardbeien, met sojaslagroom van Sojatoo (opklopbaar). Een ontdekking!! En volgens mij ook een alternatief voor zure room, mits wat citroensap en gewone sojaroom erbij, maar dat moet ik nog even uitwerken...


Daarbovenop hadden we natuurlijk de moestuin(die al lekker productief is), veel lezen, spelen in de tuin tussen de buien door, véél bezoekjes aan het zwembad, de zoo.....We hebben ons niet verveeld!
Maar we blijven wel hopen op zomer, en dan niet enkel op ons bord

3 opmerkingen:

  1. Wauw, zo'n groene olijven heb ik nog nooit gezien!
    En die sojatoo, waar heb je die gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey!!
    Ja, die olijven waren heel bijzonder, zowel qua kluer als qua smaak!! Die sojatoo kochten we in het Natuurhuis in Antwerpen, maar Papa, die altijd op pad gestuurd wordt om voorraad in te slaan, wist me te vertellen dat de rekken waar sojatoo in stond leeg zijn....wordt vervolgd.
    groetjes
    MV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb ook al soyatoo gehad, zowel de spuitbus als het brik.... bij ons verkopen ze dat in bioshop. Maar hier wordt het niet echt gesmaakt (ook niet door mijzelf moet ik eerlijk toegeven)

    Die stoeltjes zijn een knap idee!

    BeantwoordenVerwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.