titel

Een modern,goedkoop, gelukkig, comfortabel en ecologisch leven met 3 kindjes!Een ecologische voetafdruk van 1.65 HA én toch een modern en comfortabel leven? Het kan écht!

donderdag 26 januari 2012

veggies voor kabouters


Sinds een jaar of zo post ik af en toe een logje op veggiesvoorkabouters. Het is een blog met kindvriendelijke vegetarische receptjes, opgestart door Sabine, een topmadam in eco-Vlaanderen!
Het geeft ideetjes voor kindvriendelijke veggievoeding, met af en toe een woordje uitleg over de valkuilen, en tips om die te vermijden.
Zo maakte ik onlangs knolseldersoep met kastanjes en kervel. Echt zalig! Het is een recept dat ik vond op "La vache qui vit", een prachtige site, met dito naam. Het recept kan je ook vinden op veggiesvoorkabouters.
Knolselderij, één van mijn favoriete wintergroenten, spotgoedkoop en van eigen bodem, is helaas niet zo populair bij mijn kindjes. Daar is dus vanaf nu verandering in gekomen.
Zus, onze koppige kieskeurige fijnproever, nam zelfs 3 borden van deze heerlijke, romige soep!
Zeker eens proberen!

bron van foto : http://www.flickr.com/photos/tenderfeelings/with/6189902946/ van Topanga's photostream

3 opmerkingen:

  1. Thnx voor de tip, ik ga het zeker proberen ik heb nog nooit knolselderij gegeten
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je die kastanjes vlotjes gevonden? Ik ben dat precies nog nergens tegen gekomen....
    Lijkt me heel lekker,wil het zeker eens klaarmaken binnenkort

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Sabine! Ik koop ze altijd in de Delhaize tijdens de feestdagen(of vlak erna, dan staan ze vaak in promotie, niemand wil ze dan blijkbaar nog). Ik zag ze ook bij de natuurvoedingswinkel, in een glazen bokaal. In de Delhaize staan ze nu bij de groenten en fruit, vacuüm ingepakt.

      Verwijderen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.